Tots els professionals del SEM som treballadors/es públics al servei de la Generalitat de Catalunya, de manera que estem obligats a sol·licitar la compatibilitat si volem dur a terme qualsevol altra activitat pública o privada a part de la nostra tasca al SEM.
Extracte de la LLEI 21/1987, de 26 de novembre, d'incompatibilitats del personal al servei de l’Administració de la Generalitat (DOGC núm. 923,de 4.12.1987)
Activitats públiques
Article 4
El personal comprès en l’àmbit d’aplicació d’aquesta Llei solament pot tenir un segon lloc de treball o una segona activitat en el sector públic si ho exigeix l’interès del mateix servei públic.
Hom pot autoritzar, una vegada complertes les prescripcions d’aquesta Llei, la compatibilitat per a ocupar un lloc de treball com a professor universitari associat en règim de dedicació a temps parcial i amb una durada determinada.
Hom pot autoritzar, complertes les prescripcions d’aquesta Llei, la compatibilitat dels catedràtics i els professors titulars d’universitats i dels catedràtics d’escoles universitàries per a ocupar un segon lloc de treball en el sector públic sanitari o de caràcter exclusivament d’investigació, en centres públics de recerca, dins l’àrea d’especialitat de llur departament universitari, i sempre que els dos llocs estiguin autoritzats com de prestació a temps parcial.
Els qui ocupen un càrrec dels definits com a segon lloc per l’apartat 3 poden ésser autoritzats per a compatibilitzar un dels llocs docents universitaris a què fa referència.
Els professors titulars d’escoles universitàries d’infermeria poden ésser autoritzats a compatibilitzar un segon lloc de treball en el sector pú lic sanitari, en els termes i les condicions indicats pels apartats 3 i 4.
En general, es considera que aquest interès públic es dóna si es tracta d’un segon lloc de treball directament relacionat amb les tasques docents que són objecte del lloc de treball principal. Es pressuposa també l’interès públic si la funció docent objecte de la segona activitat està directament relacionada amb la funció o l’activitat que es considera principal.
En principi es considera també d’interès públic la realització habitual de funcions docents per a la formació, la selecció o el perfeccionament del personal en centres de formació de funcionaris.
Es considera també que hi ha interès públic per a exercir un segon càrrec o activitat si ho determina així el Consell Executiu.
En els supòsits assenyalats pels apartats 6, 7 i 8, correspon al Consell Executiu de determinar l’existència d’interès públic, que és condició necessària per a l’atorgament de l’autorització de compatibilitat. Els departaments interessats han d’elevar al Consell Executiu les propostes corresponents a fi que aquest declari la possible existència d’interès públic.
Article 5
1. Les remuneracions totals que hom pot percebre com a conseqüència de les autoritzacions atorgades en virtut de l’article 4 no poden superar en cap cas les remuneracions màximes establert s en els Pressupostos Generals de l’Estat per al càrrec de director general o la que, si s’escau, determini a aquest efecte el Pressupost de la Generalitat. Tampoc no pot superar la retribució que li correspon per l’activitat principal, estimada en règim de jornada ordinària, incrementa-da d’acord amb els percentatges següents:
a) Un 30%, els funcionaris del Grup A o personal del nivell equivalent.
b) Un 35%, els funcionaris del Grup B o personal del nivell equivalent.
c) Un 40%, els funcionaris del Grup C o personal del nivell equivalent.
d) Un 45%, els funcionaris del Grup D o personal del nivell equivalent.
e) Un 50%, els funcionaris del Grup E o personal del nivell equivalent.
2. La superació d’aquests límits retributius, en còmput anual, requerirà un acord exprés del Consell Executiu o del Ple de les corporacions locals, i solament es pot concedir sobre la base de raons d’especial interès per al servei.
3. En l’àmbit d’aquesta Llei, s’entén per remuneració qualsevol dret de contingut econòmic derivat directament o indi-rectament d’una prestació o d’un servei personal, tant si la quantia és fixa o variable, com si s’acredita periòdicament o ocasionalment.
CAPÍTOL 4
Activitats privades
Article 11
Hom pot autoritzar el personal inclòs en l’àmbit d’aquesta Llei per a l’exercici d’activitats privades en els termes establerts per l’article 12, llevat dels casos següents:
a) El desenvolupament d’activitats privades, per si o mitjançant substitució, incloses les de caràcter professional, siguin per compte propi o sota la dependència o al servei d’entitats o de particulars, que es relacionin directament amb les que desenvolupa el departament, l’organisme, l’entitat o l’ mpresa pública en què presta serveis.
S’exceptuen d’aquesta prohibició les activitats particulars que s’exerceixen en virtut d’un dret legalment reconegut i que realitzen per a si els directament interessats.
No poden ésser objecte de compatibilitat les activitats professionals que s’han de pr star a persones a què hom està obligat a atendre en el desenvolupament del càrrec públic.
b) La pertinença a consells d'administració o a òrgans rectors d’empreses o entitats privades, si l’activitat d’aquestes està directament relacionada amb les que desenvolupi el departament, l’organisme, l’entitat o l’empresa pública en què presta serveis el personal afectat i sens perjudici del que estableix l’article 7.
c) El desenvolupament d’activitats privades, incloses les de caràcter professional, ja sigui per compte propi o sota la dependència o al servei d’entitats o de particulars, en els assumptes en què intervingui o hagi intervingut en els dos darrers anys o en els que hagi d’intervenir per raó del lloc públic.
d) El desenvolupament, per si o per persones interposades, de càrrecs de tot ordre en empreses o en societats concessionàries, contractistes d’obres, serveis o subministraments, arrendatàries o administradores de monopolis o amb participació o aval del sector públic, sigui quina sigui la configuració jurídica d’aquestes.
e) La participació superior al 10% del capital de les empreses o societats a què es refereix la lletra d).
Article 12
1. Es pot reconèixer la compatibilitat per al desenvolupament d’activitats privades en els casos següents:
a) Si hom ocupa un sol lloc de treball en el sector públic en règim de jornada ordinària i no se supera el límit establert per l’apartat 2.
b) Si el càrrec ocupat en el sector públic requereix la presència efectiva de l’interessat en l’administració pública cor-responent durant un horari igual o superior a la meitat de la jornada ordinària, només quan aquest càrrec té la consideració de prestació a temps parcial.
c) Si hom té autoritzada la compatibilitat d’un segon lloc o activitat públics i no superessin entre tots dos la jornada màxima de l’Administració.
2. Sens perjudici del que estableix el número 1 d’aquest article, en cap cas la suma de jornades de l’activitat pública principal i l’activitat privada no pot superar la jornada ordinària de l'Administració incrementada d’un 50%.
Instruccions per sol·licitar la compatibilitat
Cal emplenar totes les caselles
Heu d’emplenar el formulari amb el màxim de dades possibles per tal de garantir la tramitació de l’expedient de compatibilitat correcta. Cal que pareu atenció especial a la informació sobre dades de contacte (domicili, telèfon), així com les que corresponen a les activitats que sol·liciteu compatibilitzar (especialment les referides a les característiques d’aquestes activitats: jornada, horari, relació d’ocupació, etc.).
Signeu la declaració i envieu-ne l’original
Un cop emplenat el formulari, feu-ne una impressió i signeu-lo abans de presentar-lo en el registre corresponent. El formulari que heu d’adreçar a l’Administració ha de ser l’original.
Adjunteu la documentació indicada
En el cas que l’altra activitat que es pretén compatibilitzar sigui privada, la persona interessada ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, la documentació següent:
Quan l’activitat és per compte d’altri, certificat de l’empresa amb la descripció de les tasques que desenvolupa, la jornada en còmput setmanal i la distribució horària setmanal.
Quan l’activitat és per compte propi, declaració de la persona sol·licitant amb el tipus d’activitat i la descripció de les tasques que desenvolupa, la jornada en còmput setmanal i la distribució horària setmanal.
Presenteu la declaració d’activitats al registre
Les sol·licituds, els escrits i les comunicacions que els ciutadans dirigeixin als òrgans de les administracions públiques es poden presentar:
Als registres dels òrgans administratius als quals es dirigeixin.
Als registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanyi a l’Administració general de l’Estat, a qualsevol Administració de les comunitats autònomes, o a alguna de les entitats que integren l’Administració local si, en aquest últim cas, s’ha subscrit el conveni oportú.
A les oficines de correus, en la forma que s’estableixi per reglament.
A les representacions diplomàtiques o les oficines consulars d’Espanya a l’estranger.
A qualsevol altre lloc que estableixin les disposicions vigents.
En el cas de personal sanitari, la sol·licitud cal adreçar-la a la secretària general del Departament de Salut.
Accedeix al procediment telemàtic per sol·licitar la compatibilitat (enllaç al Portal de tràmits de la Generalitat de Catalunya - Departament de Salut)