Pla d'acompanyament per a la promoció interna i per al canvi d'activitat (Annex 5)

Objectiu

 El pla d’acompanyament té per objectiu facilitar l’assoliment de la condició d'idoneïtat necessària en els processos de promoció interna i en els canvis d’activitat.

El seguiment d’aquest pla d’acompanyament es farà mitjançant la Comissió de Formació.

Accés

 El treballador que vulgui acollir-se al pla d’acompanyament haurà de manifestar la seva voluntat per escrit, mitjançant formulari que l’empresa posarà a la seva disposició.

Només seran admesos al pla d’acompanyament aquelles persones treballadores que reuneixin els requisits del lloc de treball, segons l’especificació d’aquest mateix acord.

1. Promoció Interna

El Pla d’acompanyament per la promoció interna és el procés de suport i acompanyament per a professionals quemanifesten la seva voluntat de promocionar a una categoria professional superior a la que estaven ocupant i que tenen un contracte de treball indefinit o substitut per vacant o reserva/relleu.

L’objectiu d’aquest pla d’acompanyament per la promoció interna, és donar suport al creixement professional dins l’Organització, donant assessorament i suport en el procés d’avaluació de la idoneïtat a les activitats de SEM, sempre i quan la persona treballadora compleixi els requisits de la categoria i activitat a la que vol promocionar.

La persona treballadora podrà fer servir les hores de formació a les que té dret, en les accions formatives del’itinerari de la categoria a la qual vulgui accedir. En tot cas, els professionals que sol·licitin la promoció interna, notindran límit d’hores formatives anuals, sempre que les facin fora de la seva jornada laboral.

 

Aquest procés d’acompanyament per a promoció interna es podrà realitzar en qualsevol moment de l’any, sempre i quan es compleixin els requisits establerts per a la categoria i l’activitat, i es proposaran les accions formatives iel suport necessari per promoure el bon desenvolupament i resultats de les proves d’idoneïtat.

 Desenvolupament:

  1. Reunió d’inici de la persona treballadora amb els departaments implicats per planificar l’acompanyament.

  2. Planificació del curs de simulacions adreçat a la superació de les proves d'idoneïtat.

  3. Planificació de les estades avaluatives.

  4. Proves d'idoneïtat.

  5. Notificació dels resultats i planificació noves accions formatives i avaluatives, si calgués.

 Una vegada iniciat el pla d’acompanyament aquest només finalitzarà amb l’assoliment de la condició d'idoneïtat requerida o amb el desistiment del propi treballador.

 Consideracions d’aplicació:

 

2. Canvi d’activitat

Pla d’acompanyament per a canvi d’activitat l’any 2024: s’iniciarà una prova pilot amb la creació al pla de formació d’un nou itinerari per canvi d’activitat, per les activitats: unitats assistencials, emergències sala i consultoria sanitària. Aquest nou itinerari inclourà, tant accions formatives pròpies d’aquestes activitats com formació específica dissenyada per a la superació de les proves d’idoneïtat. Es donarà accés a tot el personal indefinit i substitut per vacant o reserva/relleu, amb prioritat pels professionals amb més antiguitat. S’inclouran un total de 20 professionals en aquests nous itineraris formatius.

 Serà necessari la superació de les proves d’idoneïtat d’accés a l’activitat a la que s’opta, per desenvolupar efectivament aquesta activitat.

 

Pla d’acompanyament per a canvi d’activitat a partir de l’any 2025: es consolidarà aquest nou itinerari per les tres activitats definides: unitats assistencials, emergències sala i consultoria sanitària , donantaccés a tot el personal indefinit i substitut per vacant o reserva/relleu, amb prioritat pels professionals amb més antiguitat.

Desenvolupament:

  1. Comunicació de les persones candidates als departaments implicats per planificar l’acompanyament. Seradmès/a a un itinerari de formació horitzontal, canvi d’activitat, significa que el/la professional participarà al seu itinerari de procedència i en el de la nova activitat de forma simultània, per tant, coexistiran en el mateix any accions formatives d’ambdós itineraris.

  2. Per la planificació de cada itinerari hi haurà un pla de formació específic que pot constar de formació on-line, formació presencial, sessions, jornades, estades i altres accions de caràcter formatiu, totes elles avaluables.

  3. La persona treballadora podrà fer servir les hores de formació a les què té dret, en les accions formatives de l’itinerari de la categoria o activitat a la qual vulgui accedir. Per altra banda, els/les professionals ques’inscriguin en aquest nou itinerari no tindran límit d’hores formatives anuals, sempre que les facin fora de la seva jornada laboral i que es disposi de places per als cursos sol·licitats.

 

Per la resta d’activitats, cada vegada que es convoquin processos per adquirir la idoneïtat de l‘activitatconcreta, es realitzarà un acompanyament que consistirà en formació específica dissenyada per la superació de les proves d’idoneïtat de l’activitat sol·licitada.

Quan el/la professional aconsegueixi la idoneïtat, aquesta serà vàlida per participar en qualsevol procés de canvi d’activitat.