Reglament de borsa de treball (Annex 3)

1.- Àmbit d’aplicació

Per tal de facilitar aquelles cobertures de contractació temporal que siguin urgents i necessàries per garantir l’operativitat del servei, l’empresa es dotarà d’una Borsa de Treball formada per un conjunt de persones treballadores amb els criteris que s’estableixen a continuació.

Resten fora de l’aplicació dels criteris de Borsa els contractes de durada estimada inferior a trenta dies (de data inici a data fi), per als quals només s’exigirà que la persona a contractar estigui d’alta a la Borsa de Treball, amb perfil d’idoneïtat professional i lliure de causes d’exclusió o suspensió. En aquests contractes, el criteri per a l’elecció serà el de la disponibilitat.

2.- Activitats i àrees geogràfiques

Per facilitar la gestió d’aquesta Borsa de treball es gestionarà per àrees geogràfiques i activitat i qualsevol persona interessada podrà estar inscrita en més d’una àrea i/o activitat.

Per tal de formar part de la Borsa de Treball d’una activitat, o vàries, s’ha d’assolir la condició d’idoneïtat, reunint els requisits establerts.

3.- Procés d’incorporació a Borsa de Treball

L’empresa informarà, mitjançant la seva web i la intranet, dels requisits per a la inscripció i per optar als diferents perfils professionals.

Les persones aspirants interessades faran arribar la seva sol·licitud mitjançant un model de qüestionari estandarditzat, que estarà disponible a la web/intranet del SEM.

A la inscripció s’haurà de fer constar, com a mínim, l’activitat i territori on té interès la persona candidata.

Segons les necessitats de l’empresa, es convocaran processos de selecció i incorporació a Borsa de Treball on les persones aspirants hauran de reunir els requisits i superar les proves d'idoneïtat pel lloc de treball corresponent.

En aquests processos de selecció podran participar tant personal extern com suplents o personal amb contracte temporal a SEM, de qualsevol activitat i/o categoria professional.

Aquests processos de selecció estaran participats i supervisats per l’OTS constituït, a tal efecte, segons l’article 18 de conveni.

D’aquesta manera:

4.- Perfils professionals

S’entén per perfil professional el conjunt de requisits i mèrits que s’han d’avaluar, fonamentalment pel que fa a l’expertesa i la formació, per a la cobertura d’un lloc de treball per la persona candidata idònia, mitjançant el procés de selecció previst.

Amb caràcter general, els criteris que cal seguir per a la determinació de llocs de treball amb perfil professional són els que s’indiquen a continuació, dins les categories especificades i d’acord amb les activitats recollides a l’Annex 4. Només de forma excepcional i sempre que quedi acreditada la necessitat, es podran fer processos selectius amb perfil fora dels criteris generals. En aquests casos s’informarà a la Comissió Paritària de Seguiment.

Categories professionals de les àrees Assistencials:

Categories professionals de les àrees de Gestió i Serveis Centrals:

5.- Composició de la Borsa de Treball

Formen part de la Borsa de Treball totes les persones treballadores de SEM amb contracte temporal i els suplents. Les persones amb contracte indefinit només poden participar al Bloc 1 en cas de promoció interna temporal.

La Borsa estarà integrada pels següents blocs (ordre de preferència per assignar ofertes de contractació).

Bloc 1: Persones que aspiren a promoció interna temporal (canvi de categoria): el personal amb contracte indefinit que vulgui inscriure's a la Borsa de treball per a accedir a la promoció interna temporal haurà de reunir els requisits i idoneïtat per qualsevol de les formes establertes a l’article 18.3 de conveni.

Mantindrà una reserva del seu lloc durant el temps que romangui en situació de “temporalitat”.

Bloc 2: Qualsevol persona que hagi superat el procés de selecció establert al punt 3.

6.- Determinació de l’ordre en la Borsa de Treball

Per a cada categoria professional, dins de cada bloc de Borsa de Treball, s’ordenaran les persones treballadores en funció dels dies contractats a la categoria de major a menor. En cas d’empat es farà servir el criteri de dies contractats a l’activitat.

Cada persona treballadora tindrà reconeguda l’activitat que correspongui en funció dels territoris/sales triats/des i de les activitats per a les quals tingui la idoneïtat.

7.- Funcionament de la Borsa de Treball

A l’hora d’assignar un contracte de més de 30 dies s’accedirà a la Borsa de Treball de la categoria professional, activitat i bloc corresponent. Es filtrarà, segons l’activitat, a aquelles persones treballadores que siguin idònies i s’ordenaran per dies treballats a la categoria.

S’oferirà el contracte a la persona treballadora que correspongui, sempre que suposi una millora de contracte.

Supòsits de millora de contracte (ordenats per millor opció):

  1. Contracte substitució per vacant/ contracte substitució per reserva per destí temporal/relleu. En aquest cas es podrà optar a un canvi de contracte entre substitut per vacant i reserva i viceversa.

  2. Contracte eventual per circumstàncies més de 30 dies.

  3. Contracte eventual per circumstàncies menys de 30 dies.

No obstant això, les persones treballadores amb contracte substitució per vacant i de reserva per destí temporal que tinguin un torn C de dia dels models de calendari 1 i 2, podran optar a un nou contracte del mateix tipus, segons els supòsits anteriors, per tal de millorar el seu torn de treball.

Les persones treballadores que tenen un contracte a temps parcial poden ampliar-lo, sempre i quan la jornada i l’horari siguin compatibles. Si una persona treballadora té contractada el 100 % de la jornada com a resultat d’acumulació de contractes parcials, es considerarà persona treballadora a temps parcial a efectes d’assignació de contractes per Borsa de Treball.

En el supòsit de que una persona treballadora a temps parcial no pugui incrementar el contracte sumant dues reduccions per que siguin incompatibles per calendari, podrà optar per millorar/ampliar el percentatge de contractació, és a dir, renunciar al contracte inferior acceptant el contracte de jornada superior.

Els contractes a temps parcial només podran millorar semestralment amb excepció de quan es tracti d’assolir una jornada completa, en què no hi haurà limitació temporal.

Les persones treballadores que formen part de la Borsa podran actualitzar les seves eleccions de territori i sales.

Per a mantenir-se actiu formant part a la Borsa de Treball de SEM s’ha d’haver tingut algun contracte laboral durant els últims 12 mesos.

Els/Les professionals sense cap tipus de contracte en cap activitat a SEM, desvinculats laboralment de l’empresa durant més d’1 any però menys de 2 anys, que vulguin tornar a formar part de la Borsa de treball del SEM, hauran de seguir el següent circuit:

Els/Les professionals desvinculats/des totalment de Borsa de Treball durant un període de 2 anys ó més, hauran de seguir el següent circuit:

8.- Suspensió temporal i exclusió

Es consideren causes de suspensió temporal i, per tant, de suspensió de la possibilitat de contractació durant el període que s’especifica, les següents:

La durada del període de suspensió podrà ser modificada, segons les circumstàncies, a proposta de la Comissió de Seguiment.

Són causes d’exclusió definitiva de la Borsa de Treball:

9.- Comissió Paritària de Seguiment de la Borsa de Treball

Es constituirà una Comissió de Seguiment que tindrà caràcter paritari i estarà composada per una persona de cadascuna de les seccions sindicals integrants del Comitè Intercentres, i pel mateix nombre de persones en representació de l’empresa. Aquesta comissió vetllarà per l’aplicació de l’acord i resoldrà les qüestions d’interpretació que sorgeixin del seu desenvolupament.

La Comissió Paritària de Seguiment de la Borsa de Treball té les competències següents:

La Comissió Paritària de Seguiment de la Borsa de Treball es reunirà, amb caràcter ordinari, una vegada al trimestre i, amb caràcter extraordinari, quan ho sol·licitin la meitat dels representants d’alguna de les parts.

La Comissió es dotarà d’un/a secretari/a que tindrà cura del correcte funcionament de la mateixa, de les convocatòries, elaboració i tramesa de les actes de les sessions i de la documentació generada i del seu registre i arxiu, així com de totes les funcions de caràcter administratiu que facilitin el seu funcionament.